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Open Password – Dienstag, den 26. Februar 2019
# 519
Mobile Threat Report – Banking-Malware – Kryptomining – Spyware – RedDawn – FoulGoal – Smart Home – TimpDoor – Disappointment – LinkedIn – Guido Schenk – Truth – Leadership – Gap between Reality and Story – Blame Game – Leadership – Followers – Pain – Martin Luther King – Expectations – Memoirs of a Mentor – Different Conversations – Stone, Patton and Heen – Stefan Stern – Christoph Haxel – Veranstaltungsmarketing – IN Marketing Conference – Instagram – Influencer Marketing
Datenschutz und Datensicherheit:
Mobile Threat Report von McAffee
Fake-Apps, Banking Malware,Kryptomining
und Einbruch durch mobile Hintertür
Der neue Mobile Threat Report 2019 von McAfee behandelt die folgenden Trends:
- Mehr Fake-Apps – Fake-Apps sind und bleiben eine der effektivsten Methoden, um Benutzer dazu zu bringen, schädliche Anwendungen auf Android-Geräten zu installieren. Ein Beispiel: Mit mehr als 200 Millionen Spielern weltweit ist das Videospiel Fortnite ein Riesenerfolg. Auch die mobile App wurde von über 60 Millionen Menschen heruntergeladen. Daraufhin entstanden mehrere Fake-Apps, die vorgaben, Versionen dieses Spiels zu sein.
- Banking-Malware steigt weltweit – Das weltweite Wachstum an Banking-Trojanern setzt sich fort und bedroht Kunden großer internationaler Geldinstitute ebenso wie die kleiner regionaler Banken. Auch hier zeigen sich Cyber-Kriminelle innovationsfreudig und kreieren neue Angriffsvektoren. Diese reichen von SMS-Phishing bis zu Anwendungen mit vordergründiger tatsächlicher Funktionalität für den Nutzer. So werden die bösartigen Codes an den Sicherheitschecks in App Stores wie Google Play vorbeigeschmuggelt.
- Mobiles Kryptomining – Cyber-Kriminelle sind auf der Suche nach Möglichkeiten, den Mehrwert von Kryptomining abzuschöpfen, ohne die Kosten dafür zu tragen. Nicht nur Android-Smartphones sind aufgrund ihrer hohen Verbreitung ein beliebtes Ziel, neue Kryptomining-Malware kann sogar vom Telefon oder Tablet zum Smart TV springen.
- Spyware-Attacken auf Mobilgeräte erreichen neuen Höchststand – Angriffe wie Operation RedDawn, das nordkoreanische Überläufer ins Visier nahm, oder FoulGoal, das möglicherweise auf israelische Fußballfans zielte, sind weitere Beispiele für die Spionage nationalstaatlicher Akteure.
- Einbruch durch mobile Hintertüren – Smartphones sind heute mit vielen Geräten in den Haushalten der Menschen verbunden. 2018 wuchs TimpDoor zur führenden Familie mobiler Hintertüren heran und zeigte, dass Phishing per SMS nach wie vor ein wirksames Mittel ist, um Nutzer zur Installation unbekannter Applikationen zu verführen.
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Dow Jones
„We must accept finite disappointment,
but never lose infinite hope“
(W. B.) Wir wurden alle überrascht, als wir erfuhren, dass Guido Schenk, bislang Geschäftsführer und „Gesicht“ von Factiva Deutschland, nicht mehr für Dow Jones tätig ist. Im gestrigen Pushdienst würdigten wir seine Leistungen, bedankten uns für eine außerordentlich gute Zusammenarbeit und bekundeten unser Interesse, die Kooperation mit ihm fortzusetzen. Guido Schenk hat sich gerade mit einem in LinkedIn erschienenen und im Folgenden übernommenen Beitrag vorläufig aus der Branche verabschiedet, indem er über den Umgang mit Enttäuschungen im Kontext von „Leadership“ philosophiert und Martin Luther King mit den Worten zitiert: „We must accept finite disappointment, aber never lose infinite hope“. Dabei erweist sich Schenk als nachdenklicher und in sprachlichen Zusammenhängen sensibler Mann, den man gern als Vorgesetzen haben möchte. Wir bei Open Password fragen uns derweil, warum wir Guido Schenk nicht längst als Autoren gewonnen hatten.
Disappointment (Memoirs of a Mentor)
Von Guido Schenk
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What is Disappointment?
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The English term „Disappointment“ is in my point of view misleading for two reasons: first, because the words indicate a designation which was incorrect and second, because the term always has a negative meaning. Oxford Dictionary calls it „displeasure caused by the non-fulfilment of one’s hopes or expectations“. Germans are more rational: „Ent-täuschung“ means uncovering you got something wrong in the first place.
Why do I bother you with semantics? Because the origin of the misery we feel in disappointment was actually the wrong designation. The word disappointment marks the moment when the real truth is discovered (and misery starts). Instead of recognising an improvement (because a previous error has been fixed), full attention is given to the loss of something which never existed.
What does this mean for a leader? In the relationship between leader and follower(s), communication is the glue, the binding factor. Followers very rarely grasp the full message sent by their leader. More often than not, they put pieces together to form a story. They might get it completely wrong. Once a story is formed in their minds, followers will rather seek enforcement of the story than to look for contradictions. The longer the gap (between reality and story) lives, the more enforcements followers will find and the bigger the misery will become once the gap has been uncovered.
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Be mindful of the blame game.
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In addition to dealing with misery, the leader will face another challenge: the blame game. Human beings who suffer from pain often seek vengeance for their misery (yes, a 100% rational person would be wise enough to recognise their own error. This article is about dealing with all others.)
Who would a follower usually blame for the misery coming out of disappointment: It usually is either the originator of the expectation (who let the follower down by not fulfilling their story) or the person/event who triggered the discovery of the gap between reality and story.
My advice for emerging leaders:
- Always be mindful of the gap between your message and the story formed in the mind of your followers. If you have not found it yet, start looking! If you are the one who has to uncover the gap between reality and story (and have the responsibility to clean up the mess), acknowledge the pain, learn from mistakes (in communication) and agree on communication guidelines for yourself together with your followers.
- Cultivate a relationship with your opponents or enemies. They are the best sources to uncover your errors and weaknesses. Such knowledge allows you to change course early enough before disappointment happens.
- You will yourself uncover circumstances which were not what you had expected. Avoid the blame game and ask yourself „How did I get this one wrong? What is actually the real situation?“. Never ask „Why did this have to happen?“. Take a step back and ask yourself what is more painful: the reality or the „lost“ gap to your fictive story.
Finally: Do not be afraid of pain. Usually, the intensity of an expected pain is much stronger and it lasts longer than pain itself. By the way, the same effect exists for pleasure. So make sure you announce good things to come early (if it is real, and not a story).
We must accept finite disappointment, but never lose infinite hope. Martin Luther King, Jr.
A typical question of my mentees about dealing with disappointment is „Wouldn´t it be better not to have any expectations to avoid such pain?“. I answer with another question „Wouldn´t it be better not to live to avoid pain?“ Expectations are great motivators. There would hardly be any achievements in life without prior expectations. A team follows a leader because through him/her they expect to achieve something in live. The moment you refuse to set expectations is the moment you stop being a leader.
This article concludes the serious of memoirs of a mentor for now. I learn something new every day, so there is a fair chance of more memoirs to be shared.
My reading recommendations on disappointment:
Stone, Patton and Heen: Difficult Conversations – How to discuss what matters most
Stefan Stern, Must Leaders Disappoint? in HBR 2010
Briefe
Veranstaltungsmarketing
mit Do´s und Don´t
Dear Colleagues,
Conferences are not only a great place to learn, but an incredible networking opportunity for future business; unfortunately, many people have a hard time justifying conferences to their employer. Here are the don’t’s:
- Don’t ask your boss if you know only the location, the date and the networking programme.
- Don’t ask your boss if you do not know who will exhibit there.
- Don’t ask your boss if you do not know who will attend the conference.
- Don’t ask your boos if you do not know the registration fee, travel expense and hotel rate.
- Don’t ask your boss if the programme is not yet published.
Here are the do’s:
When you approach your boss, think a bit of it as of a sales pitch. Keep it short but professional, and come armed with the facts, including a few bullet points about the benefits. Your boss isn’t always going to say „yes,“ but if you know what you want, are sincere, and can demonstrate why attending a conference is valuable to the company, you’ll dramatically improve your odds.
If you need facts for the The International Conference on Search, Data and Text Mining and Visualization please download the brochure at
https://haxel.com/ii-sdv/2019/meeting
If there is no budget for conferences available just mention the workshop. This is education and training and a different budget.
Why should you attend my conference:
- The best part of any conference is the human interactions, and the best conferences are those that facilitate them.
- Even my specialized conference benefits from a few talks that are outside the box
- Meetings with no free time aren’t just exhausting, they’re inefficient
- The ideal length for most meetings is less than 3 days
- Last but not least – this year programme is excellent and that is the best argument to attend
If you have convinced your boss to pay for the conference please send in your booking. https://haxel.com/ii-sdv/2019/registration
I am looking forward to seeing you in nice Nice.
Good luck and kind regards Christoph Haxel
IN Marketing Conference
Instagram & Influencer Marketing
für Unternehmen
Wien: 4. April 2019 +++ München: 9. April 2019 – Themenschwerpunkte:
- Instagram & Influencer Marketing im Überblick – Trends, Strategien, EntwicklungenIris Lohmann, SM:ILe Communication
- Die besten Tipps für perfekte Bilder mit dem Smartphone – Mit gezielter Bildsprache Herz und Hirn seiner Follower treffen
Simone Naumann, SMARTphotoschule - 5 Instagram & Facebook Marketing Hacks
Simon Mader, Adbaker - Erfolgreich durchstarten mit Instagram Story Ads – Einfaches Erstellen mit 5 praktischen Tool-Tipps
Julia Leutloff, Bloofusion - So machst du das Meiste aus 15 Sekunden: Smartes Storytelling & fesselnde Formate in Instagram Stories
Wiebke Neumann & Amira Sander, BOOM - Lernen von Big Brands – Marke, Influencer, Kunst und Sales. Was Instagram kann und was nicht. Best Cases: BMW & SPAR
Amir Tavakolian & Sarah Limberger & Michael Schmidt, Virtual Identity - Nicht visualisierbare Produkte auf Instagram greifbar machen – Wie Vodafone & die Deutsche Flugsicherung die Foto-Sharing App strategisch erfolgreich nutzen
Laura Pier, Social Match - Den Algorithmus von Instagram verstehen und strategisch nutzen
Sarah Pritzel, Karkalis Communications - Relevante Influencer erkennen. Echte Markenbotschafter finden.
Mario Debout, CEO & Gründer, Robin de Bois Werbeagentur - Programmatic Influencer Marketing: Die Revolution des Influencer Marketings
Levin Vostell, INFLURY - Small & Medium Business: Bekannter werden mit Instagram – Instagram Marketing für Selbstständige und Unternehmer – Best Case: Beck Verlag
Dennis Troeger, TROEGER DIGITAL - B2B: Eine Million Impressionen in sechs Wochen – so funktioniert erfolgreiches B2B-Influencer-Marketing – Best Case: Wasserkraftwerke in Portugal, Schottland und Island
Janine Herbst, Text100 - Sexy? Jugendliche, Finanzen und Versicherungen – passt irgendwie nicht zusammen, oder? Doch! 4,3 Mio. Views mit Influencer-Kampagnen – Best Case: Sparkasse
Michèle Montanus, Mediakraft - Follower to Fans: Die Kraft von Social Media Events – Best Cases: Swarovski & Wiener Opernball
Birgit Hajek, Netural - Engagement statt Reichweiten-Besessenheit – So funktioniert erfolgreiches Influencer-Marketing auf Instagram
Björn Wenzel, Lucky Shareman - Thema Betrug – Professionalisierung im Influencer Business: Wie gelingt die Bekämpfung von Fraud?
Chris Jungjohann, Takumi
https://www.marketing-on-tour.de/veranstaltungen/1-in-marketing-conference-muenchen/
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